29 Nisan 2015 Çarşamba

Sailor Moon Crystal

Sailor Moon'un Manga'ya göre uyarlanmakta olan yeni Remake'i hakkında Minako çıktıktan sonra düşüncelerimi yazmaya karar verdim ve bu post'u artık yayınlıyorum hayırlı ve uğurlu olsun. Manga'yı, eski seri'yi ve manga'nın değiştirilmiş kısımlarıyla beraber bölümleri kısa bir şekilde teker teker yorumlayacağım bir yazı olacağından spoiler içerecek. Seri'nin mangasını okumamış olanlar için uyarımı yapayım. Yazılarımı pek okuyan olduğunu sanmıyorum ama burayı günlük olarak kullanma niyetindeyim asadjksdjksd

İlk önce genel bir yorumlayacak olursak; yeni seri Manga'nın bölümlerini birebir takip ediyor. Çizimleri Naoko Takeuchi'nin manga çizimlerine benzetmeye çalışan beceriksizler sayesinde iğrenç bir animasyonla izliyoruz. Bazı fanların yeni remake için hazırladığı fanartların bu adamların animasyonundan daha iyi olduğunu düşünüyorum. Manga uyarlaması olacağından animasyonu kötü olsa da benim için çok sorun yok gerçi hikaye işleyişini merak ettiğimden izlerim yine de, eklememekle en hata yaptıkları şey kesinlikle komedi unsurları sağlayan mimikler! Ben mimiksiz Sailor Moon düşünemezken, adamlar yeni versiyona güzel dursunlar, suratları yamuk yumuk olmasın diyerekten herhalde mimik falan eklememişler. Birazcık katalım dedikleri kısımların da kopyala yapıştırdan farkı yok. Bunun en güzel örneği şu şekilde olsa gerek;


Bu nedir allasen? Bu tarz kısımları gördükçe iyice kafa bulduklarını düşünmeye başladım. Bir ayda iki bölüm verirken bu vasat animasyonlar neyse böyle aklım almıyor bir türlü. Yeni olması sebebiyle tek güzel görünen şeylerin atari salonu ve Sailor V oyunu olduğunu söylememe gerek var mı? Juuban ayrı bir güzel gözüktü gözüme :D Hoş eski çizimlerdeki mekanlar tam 90lar gibi olunca daha hoşuma gidiyor ama olsun.


Bir diğer bahsetmeden geçemeyeceğim şey ise müzikler. Sailor Moon'un yirminci yıl dönümü için eski şarkıları farklı kişiler seslendirmişken, gidip beş ergen kıza Sailor Moon müziği söyletmeyi de anca Toei'den beklerdim zaten hiç şaşırmadım. Açılış Moonlight Densetsu olmayınca son dönemlerde çıkan saçma magical girl animesi izliyorum sandım desem yalan olmaz. Aynı şarkıların yeni seslendirilmiş versiyonunu kullanmak varken tam bir saçmalık olmuş bu hareketleri de.

Bölüm bölüm yorumlayarak anlatmadan önce son bir kez değinmek istediğim kısıma gelirsek, o da senshi-shitennou ilişkileri! Yabancı fanların çoğu mangadaki gibi olmasını istiyormuş bu bölümün. Onlara anlamayacak olsalar da buradan sesleniyorum; 'de gidin lan işinize!' asajsdjksdjksd. Şaka gibiler yemin ederim! Ben bu versiyonu sırf Naoko Takeuchi o kısmı değiştirecek diye bekliyorum, bunlar neyin kafasını yaşıyor acaba? Mamoruyla Usagi bir kenarda fingirdeşirlerken kızların hayatını sırf prensese adamaları kadar saçma bir senaryo olamaz bana göre. Bununla ilgili geriye kalan yorumumu bölümlere saklıyorum. Şimdi başlayabiliriz artık (çok şükür asdjsdk)

Sonralardan gelen edit: Bu yazıyı tamamlamak için yıllardır beklettiğimden, Shitennou ilişkisi hiç de beklediğim gibi tamamlanmadan geçip gitti. Çok sinirliyim ama yine de bu rezil yazıyı tamamlamakta da kararlıyım. Peh! Yaptın yine yapacağını Toei. -_-

Bölüm 01


Eski seri ve orjinal manga arasındaki farklardan ilki Usagi'nin Luna ile tanışmasıydı. Eski seride Usagi Luna'yı çocuklardan kurtarırken, mangada üstüne basıyordu :d Manga'da Mamoru üniversite değil, lise öğrencisiydi. Diğer bir yandan da eski seride Mamoru'nun üzerinde yeşil leş bir ceket varken mangada takım elbise giymişti (evet güpegündüz ahahaha)  Usagi ve Mamoru tanışırlarken genç kızları etkilemek istemiş olsalar gerek böyle bir bakışıp şaşırma, kızarma gibi abuk sabuk şeyler geçti. Manga uyarlaması olacak dedikleri şeyi çizimler yüzünden saptırmış olsalar gerek çünkü çizimler komik chibilere el verişli değil. Manga'da eski seride olduğu gibi şöyle bir şey geçiyordu mesela;


Bu tarz unsurlar olmadan Sailor Moon pek de Sailor Moon olmuyor maalesef. Neyse işte mangada Usagi'nin dönüştüğünde bir maskesi oluyordu, hatta bu maskeden Naru'yu görüyordu. Manga'da eski seride olduğu gibi odangolarından sesini de duyuyordu ama maskeyi yine kesip atmışlar. Madem manga uyarlaması yapmak istiyorlar bazı kısımların önceki seriye göre değişmesi gerek kesinlikle. O kısımlardan biri de bu kısımdı. Aynı şekilde animede Kunzite ve Zoisite'ı gay göstermeleri yüreğime öküz gibi oturmuştu mesela, yukarıda da dediğim gibi shitennouların senshilerle detaylı çizilemese de bir ilişkisi vardı. Mangada çizmiş mesela kadın zaten, millet niye bu kadar karşı çıktı ilişkilerine anlamadım.


Dayanamayıp senshi-shitennou'dan bahsetmişken favori çiftimin Minako-Kunzite olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Benim favori Sailor Moon karakterim Neptündür önce ama o dış savaşçılardan favorim. İç savaşçılardan hep Minakoyu sevmişimdir. Olgunlukla çocuksu hareketler arasında gidip gelen karakterleri ayrı bir seviyorum :D Naoko Takeuchi çift olarak hepsini çok yakıştırmış. Nephrite ve Makato'nun saç rengi uyumu onlardan bir tanesi mesela :d
Nerde kalmıştık? Sailor Moon'un maskesinden sonra bir de alnındaki tacıyla ilgili bir detay var. Eski seride olan alnındaki tacı alıp fırlatması yok mesela. Onun yerine taç elinde bumerang oluyordu. Görmek istediğim kısımlardan biriydi kesinlikle. Biraz çuvallasalar da Sailor Moon'un elinde yamuk tutuşuyla, görmek sevindirdi. Bunun dışında en başta bahsedeceğim şeyi unutmuşum CGler! O nasıl bir rezaletse artık sanki otome oyunu oynuyoruz gelmiş 3D animasyonla dönüşüm sahnesi yapmışlar. Tam bir rezalet! Uyduruk iş yaptıklarını bu kadar belli etmeselermiş keşke. Hele o dönüşümden sonraki bacaklar yok mu asadjsdjksdjksd sinirden ağlamama ramak kaldı.


Eski seriye kıyasla sevindirecek nadir olumlu ögelerden biri de canavarlar. Manga'da Naoko Takeuchi canavarları tiksinç çizse de, eski Sailor Moon'u küçük çocuklarında izlediği göz önüne alındığında niye korkunç çizilmediği anlaşılıyor. Şu iğrençliğe bir bakar mısınız asadjksdjksd

Bölüm 02


İkinci bölümde en sevdiğim şey kesinlikle Jadeite ile Queen Berly'nin harika sesiydi. Kötülerin mekan çizimi de ayrı bir hoş gözüktü gözüme. Bunun dışında Ami'nin sesini pek yakıştıramadım ama dönüşümü Usagi'nin dönüşümünden daha iyiydi en azından.

Eski seride birçok bölüm doldurma bölümdü, o nedenle bu bölümde Merkür hemen ortaya çıktı. Aynı şekilde Mars, Jupiter ve Venüs de ara girmeden çıkmıştı mangada. Manga'nın chapterlarıyla birebir aynı gidiyor yani bölümler. 2. chapter 2. bölüm, 26. chapter da 26. bölüm olarak sonlanacak seri. Geçenlerde Neptün ve Uranüs'ün geleceği devam serisinin de uyarlanacağı açıklandı ama onu baştan numaralandıracaklar büyük ihtimalle.


Bölüme tekrar dönersek, bu bölümde eski seride olmayan, yani orjinal seride olan neler vardı ve nasıl uyarlandı? Usagi ve Ami'nin tanışma şekli eski seri ve Manga'da aynı olmasına rağmen, bu seride değiştirmişler. Bu seri Manga uyarlamasıyken niye değiştirmişler tanışma kısmını onu çözemedim de beğenmedim de izlerken. Ami'nin dönüşüm kalemi'nin Luna tarafından Arcade oyununun içine atılması ve oradan çıkması dışında değişik olan Mamoru'nun smokinli abuk haliydi yine asadbsksjsdjkksd hadi geçen seferi anladık diyelim de niye yine smokin Mamoru başka kıyafetin mi yok evde?! Son olarak değişik olan kısım Merkür'ün kullandığı saldırının adıydı.


Beyin yıkayan disklerin yerini cdlerin alması ve Usagi'nin pembe laptopına ayrı güldüm yalnız. Sailor Moon çağa ayak uyduruyor asdjsdjksd

Bölüm 03


Bu bölümle beraber Toei'nin ilerki bölümlerde nasıl şerefsizlik yapacağını görüyoruz. Eski seride Shitennou birçok canavar gönderdikten sonra ölürken Manga'da Jadeite bu bölümde, sevgili olduğu Mars tarafından öldürülüyordu. Toei bu kısmı Jadeite'ı kurtararak yapınca, ahanda istediğim şey olacak galiba diye sevinmişken Mangadaki gibi taşa çevirdi hepsini, kızların saçma sapan arkalarından ağlama senaryosuyla. Tam bir şerefsizsin Toei. Ne diye duygularımla oynuyosun?!!! Sakinim ben :'(

Bu bölümde açılışı Nephrite ve Zoisite ile yaptık. Kunzite Manga'da da hemen gözükmüyordu o yüzden sadece bu ikiliyi gördük. Şeytanın Saat 6 Otobüsüne binen Usagi, Lunayla konuşurken yanında Mamorunun olduğunu fark ediyordu. Bu kısımdan ben hiç memnun kalmadım maalesef, çok yavan yapıp geçiştirmişler. Manga kısmı şöyleydi,


Mangadaki Rei'nin eski serideki Reiyle alakası olmadığından olsa gerek sesi daha feminendi ve ben pek sevemedim. Ayrıca Usagi'nin otobüste Rei'yi ilk gördüğünde gözünde oluşan kalpçikler sinirimi bozdu tam anlamıyla. Yukarıya örnek koymuştum bir tane o tarzda bir şeydi. Koyup göz zevkinizin içine etmek istemiyorum tekrar.


Sailor V posterine bayıldığımı söylememe gerek var mı? :D Jadeite'nun Rei'den etkilendiği kısıma ne kadar bakarsam bakayım bayılıyorum. Üstte de dediğim gibi, Manga'da Rei tarafından öldürülen Jadeite ileride kendilerince dram yapmak için kullanıldı Toei tarafından. Tamam, taşa dönüşmeseler hikayenin gidişatı bozulacaktı ama madem Manga'ya paralel gideceksin tam uyarla. Sinir herifler!

Bölüm 04


Bu bölüm için söylenecek pek bir şey yok. Usagi ve Mamoru balkondan düşerken dönüşüm kalemi şemsiye oluyordu o kadar. Kunzite bu bölümde gözükmüştü.

Bölüm 05


Makato'nun geldiği bu bölümde, Makoto Usagi'yi gangster tipli çocukların elinden değil de arabaya çarpacakken kurtarıyor. Bölüm zaten başlı başına farklı. Eski seride filler olan Gökkuşağı Kristalleri varken orjinal versiyonda yok. Jüpiter'in eski seride adı geçmeyen Flower Hurricane adlı çiçek saldırısı kullanılmış ki bu kısmı sabırsızlıkla bekliyordum. İlerde Nephrite ölecekken, Jüpiterle arasında geçen bu bakışı tanıyorum zırvalığına da ayrı sinir oldum, evet. Yalnız burada da yine büyük halt yiyerek Toei Manga'da Makoto'nun belinde asılı olan zinciri eklememiş.

Bölüm 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12 ve 13



Anlatılacak pek bir şey kalmadığından bir an önce kısa kesip kurtulmak istediğim çok mu belli oldu acaba asadjsdjksd. 6. bölümde anlatmama değecek bir şey yok, hatta olabildiğince saçmaydı Mamoru'nun Usagi'yi kaldırımdan toplamasıyla falan :D 7. bölümün sonundaki harika şey ise Artemisle Minako'yu görmek oldu! Artemis'in seiyuusu oldukça kötü, kişisel olarak Minako'nun eski seiyuu'sunun sesini çok sevdiğim için yadırgadım Minako'nun sesini de. Onun dışında Minako'yu belinde o harika zinciriyle görmeyi hep beklemiştim. Bu bölümde Mamoru, Usagi'yi evine götürüyor ve 7. bölümde de nihayet Mamoru'nun kim olduğunu anlayabiliyordu anlamasına ama burada da duygu namına bir kırıntı bile yoktu resmen. Manga'nın Anime'ye uyarlanmış halini görmek istemesem gerçekten bakmazdım bu seriye bir kez daha anladım bunu. Minako'nun kılıcı kullanarak Queen Berly'i öldürdüğü sahneyi de Sailor Moon'a vererek çok iyi bok yediler zaten. Shitennou Mamoru'yu ölümden kurtararak temsil ettiği taşa dönüşür, Usagi ve Mamoru mutlu mesut fingirdeşir ve diğer savaşçılar forever alone modunda "Premsesimizi korumaktan başka işimiz yok bizim" modunda gezerler. Yazacağınız senaryoya kafam girsin.



Black Moon arc'ını fazla anlatmayacağım zira şuraya kadar nasıl anlatmışım hala anlayabilmiş değilim. Plüto'nun sesi berbat öncelikle bunu altı çizili belirtmek istiyorum. Güzelim Dead Scream ne hale gelmiş öyle ya. Bilmem kaç yaşına gelmiş eski seiyuu'su seslendirsin demiyorum çünkü Sailor Moon'un eski seiyuusuyla ilk başta neler oluyor gördük. Hoş ilerleyen bölümlerde düzeltti ama ilk bölümde resmen birisi kulağımın yanında tahta tırmalıyordu öyle bir ses. Dead Scream'i eskisi gibi yapabilecek seiyuu mu yok sanki? Seiyuu demişken, Prens Demande'nun seiyuu'su Mamo-chan çıkınca ufak çaplı bir şok geçirdim asadjksdjksd. Black Moon arc'ı bitip Neptün ve Uranüs kısmı başlayana kadar izlemeye ara verdim şu an. Keşke manga havasında düzgün animasyonlu bir remake olsaydı, potansiyeli olan bir yapım olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder